Versetul zilei

7 ianuarie 2014

El nu avea nevoie de pocainta, si totusi a fost botezat!

Profit de faptul ca este ultima zi in care sunt libera, am intrat sa citesc cate ceva, dar si sa las un measaj pentru toti cei care urmaresc acest blog.
 Am stat si m-am gandit, cat de maret este Dumnezeu si cat de frumoasa a fost lucrarea LUI facuta prin Domnul Isus.
Se citea acum doua zile, unul din textele in care este scris:
" Iată că tatăl Tău şi eu Te-am căutat cu îngrijorare.”
„De ce M-aţi căutat? Oare nu ştiaţi că trebuie să fiu în Casa Tatălui Meu?”

Desi Isus este Dumnezeu din Dumnezeu adevarat, si El a trait asemeni tuturor copiilor pe pamant. A trecut si El prin fazele prin care orice copil trece. Avea nevoie si El de crestere trupeasca, si a crescut, insa cresterea lui spirituala a fost una deosebita. El crestea neincetat in intelepciune, si in statura, spune vers.52 din Luca 2.
Ceea ce este interesant si am sesizat, la varsta de 12 ani Biblia ne spune ca El s-a suit in Ierusalim la templu, iar mai tarziu ne vorbeste despre botezul care l-a primit.Stim din Scriptura ca a primit botezul la varsta de 30 de ani. Perioada de 18 ani intre aceste relatari, respectiv suirea la templu in Ierusalim si botezul LUI, Biblia nu relateaza nimic. Asta nu inseamna ca acesti ani a fost o perioada moarta in viata lui Isus in care  nu a facut nimic. Stim ca Isus facea parte dintr-o familie numeroasa cu frati multi, cu un tata tamplar(Matei 13:55).In toata aceasta perioada Isus traia exact ca un copil normal. Ii era si Lui dat sa faca diferite treburi in casa, il ajuta pe tatal Sau in atelierul de tamplarie, insa pe langa toate aceste activitati zilnice, Isus crestea  si traia  dupa voia lui Dumnezeu. Era pe deplin constient ca Dumnezeu este Tatal Sau.
Am stat si m-am intrebat....traind alaturi de mai multi frati, traind si El intr-o familie in care cu siguranta aveau si ei nevoi si neajunsuri, cum a fost posibil ca in tot acest timp sa nu faca nici un pacat? Scriptura ne spune ca Isus a trait fara de pacat! 
Hristos, de asemenea, a suferit o dată pentru păcate, El, Cel Neprihănit, pentru cei nelegiuiţi, ca să ne aducă la Dumnezeu.1 Petru 3:18
Iata ca a fost posibil, pentru ca El era din Dumnezeu, chiar daca a luat trup de om. Toate acestea si tot ce a urmat au fost facute cu un scop si acesta a fost ca sa implineasca Voia Celui care L-a trimis.
Stiind ca Ioan facea botezul pocaintei, multi poate isi pun intrebarea:
"daca a fost fara de pacat, de ce a fost nevoie sa primeasca botezul lui ?"
Isus era sfant, de ce avea nevoie oare de botez?
Desi era Dumnezeu din Dumnezeu, iata ca Isus urmeaza cativa pasi pe care orice crestin trebuie sa ii urmeze. De fapt acesta era si scopul, de a trasa o cale pentru cei care vin dupa El.Prin actul acesta de botez, in mod public  si-a consacrat intreaga viata lui Dumnezeu si a implinit cerinta Tatalui Sau.
Ce spune Dumnezeu...?
„Acesta este Fiul Meu preaiubit, în care Îmi găsesc plăcerea Mea: de El să ascultaţi!”

Cu toate ca El nu avea nevoie de pocainta  prin acest act El se identifica cu noi, pacatosii.Iata de ce botezul se face la o varsta matura cand esti deplin constient de decizia pe care o iei.Nici un copil de 3 luni nu isi va aminti botezul lui si nici scopul pentru care a facut acest lucru, de fapt parintii il fac si nu el. 
Duceţi-vă şi faceţi ucenici din toate neamurile, botezându-i în Numele Tatălui şi al Fiului şi al Sfântului Duh, spune Isus(Matei 28:19)
Botezul este actul prin care noi marturisim credinta in Isus Hristos crucificat si inviat a treia zi din morti, este un gest al ascultarii fata de Dumnezeu. Asa cum El a inviat, noi credem intr-o inviere finala a mortilor despre care ne vorbeste Scriptura.Cufundarea in apa simbolizeaza ingroparea trecutului nostru fata de pacat si capatarea unei noi identitati  transformate in HRISTOS.
2 Corinteni 5:17
Căci, dacă este cineva în Hristos, este o făptură nouă. Cele vechi s-au dus: iată că toate lucrurile s-au făcut noi.
Daca cineva putea trece pe langa acest act al botezului, Singurul care ar fi putut sa faca acest lucru, era ISUS, si totusi nu a facut-o.
 Toata viata Lui Isus pe pamant, a avut un singur scop:
"EL A VENIT SA  CROIASCA O CALE"
Calea trasata de Isus este calea care duce in cer, alaturi de Dumnezeu si de Fiul Sau care sade acum la dreapta Tatalui.

Dragul meu prieten, poate ca iti place sa mergi la biserica  sa asculti cantece si mesaje si faci acest lucru  de ani de zile, insa amani sau poate nu vrei sa faci acest act al botezului considerand ca nu este nevoie, poate ca ti-e rusine sau nu-l faci din diferite motive, iata ca ISUS ti-a dat un exemplu, ti-a croit o cale, ti-a croit un drum pe care trebuie sa mergi.
Daca vei calca pe urmele Lui, implinesti Voia lui Dumnezeu. Prin aceasta vei arata tuturor ca viata ta ai incredintat-o in mainile lui Dumnezeu, vei arata ca ti-ai consacrat viata pentru El si Imparatia LUI.
Scriptura spune:
Căci de oricine se va ruşina de Mine şi de cuvintele Mele, se va ruşina şi Fiul omului de el, când va veni în slava Sa şi a Tatălui şi a sfinţilor îngeri.
Luca 9:26

„Acesta este Fiul Meu preaiubit, în care Îmi găsesc plăcerea Mea: 
 de El să ascultaţi!”

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu