Versetul zilei

26 iunie 2014

„Nu Te voi lasă să pleci până nu mă vei binecuvânta.”

Iacov a pus locului aceluia numele Peniel; „căci”, a zis el, „am văzut pe Dumnezeu faţă în faţă şi totuşi am scăpat cu viaţă. Răsărea soarele când a trecut pe lângă Peniel. Însă Iacov şchiopăta din coapsă.
Geneza 32:30-31

Peniel, locul unde Iacov l-a vazut pe Dumnezeu!
Cum se numeste locul unde  L-am vazut noi  pe Dumnezeu? Sau..a existat un loc unde ne-am intalnit realmente cu Dumnezeu? 
  Primeste binecuvantarea de la Isaac(tatal lui), insa intr-un mod necinstit. L-a initiativa mamei se deghizeaza si il inseala pe tatal sau, iar din acel moment viata lui Iacov nu a mai fost aceeasi.

Poate nu L-am vazut atat de direct ca Iacov sau nu ne-am luptat direct ca el cu Dumnezeu, insa cu siguranta am avut o intalnire cu El, cel putin asa imi place sa cred si asa este bine sa fie, "fiecare sa avem o intalnire cu Dumnezeu". Atunci n-am mai fi la fel, pentru ca intalnirea cu Dumnezeu aduce schimbare,
"Iacov şchiopăta din coapsă". In viata lui Iacov s-a produs o schimbare vizibila, atat pe plan spiritual dar si el, ca om nu mai era acelasi, ci schiopata.
Deseori avem si noi aceeasi incapatanare de a ne pune sa luptam cu Dumnezeu. In viata trecem prin anumite situatii ingaduite de Dumnezeu care au ca scop transformarea noastra, numai ca in loc sa ne lasam "biruiti" de Domnul, noi vrem sa iesim "noi" biruitori. Fiecare incercare de acest gen sau mai bine zis fiecare criza prin care trecem are un scop anume. Trebuie sa intelegem ca scopul lui Dumnezeu nu este de a ne vedea pe noi suferind in nevoie si lipsuri, ci vrea mai degraba sa ne vada urcand inca  o treapta pe scara spirituala pe care ne gasim, de-aceea este bine sa spunem si noi ca Iacov,
„Nu Te voi lasă să pleci până nu mă vei binecuvânta.”
Desi in vers 28 spune: "ai luptat cu Dumnezeu şi cu oameni şi ai fost biruitor”, biruinta este a lui Dumnezeu si nu a lui Iacov, si nu pentru faptul ca Iacov schiopata, ci pentru ca din acel moment Iacov
 "a luptat pentru Dumnezeu" si nu "cu Dumnezeu", si este o mare diferenta sa lupti PENTRU Dumnezeu sau CU Dumnezeu.
Răsărea soarele când a trecut pe lângă Peniel, dar Iacov nu a putut uita aceea zi nici daca ar fi vrut, pentru ca Dumnezeu i-a dat un semn sa isi aminteasca toata viata,  
Iacov şchiopăta din coapsă.

S-au ivit zorile, insa Iacov era un om nou!

Doamne, sunt momente in care avem nebunia sa ne punem sa luptam cu Tine, nestiind ca Tu nu iesi invins niciodata din lupta. Chiar daca ingadui in viata noastra crize, incercari, probleme si tot felul de momente din care uneori nu stim sa iesim, dar ajuta-ne sa sa stim ce avem de facut.
Ajuta-ne sa ne tinem de poala hainei Tale si sa spunem si noi ca Iacov,
„Nu Te voi lasă să pleci până nu mă vei binecuvânta.”

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu