Versetul zilei

19 septembrie 2015

Am devenit idolatri...

Traim astazi o vreme in care idolatria este pacatul care a pus stapanire pe omenire.
Nu demult au fost anumite sarbatori in care oamenii au alergat la tot felul de moaste, de oase, de icoane carora s-au inchinat si au adus ofrande, multumind pentru ajutorul dat si cerand pe mai departe ajutor. Nicaieri nu am gasit in Scriptura vreo porunca lasata de Dumnezeu de a ne inchina altcuiva in afara de EL. Din contra am gasit de nenumarate ori aceste cuvinte:
”Sa nu ai alti dumnezei in afara de Mine”
 sau
Niciun dumnezeu străin să nu fie în mijlocul tău şi să nu te închini înaintea dumnezeilor străini!” 
 NU exista nimeni si nimic mai presus de EL!
Căci aşa vorbeşte Domnul, Făcătorul cerurilor, singurul Dumnezeu, care a întocmit pământul, l-a făcut şi l-a întărit, l-a făcut nu ca să fie pustiu, ci l-a întocmit ca să fie locuit:
 „Eu sunt Domnul, şi nu este altul!
 Isaia 45:18
Iar cat priveste protectia si ajutorul NIMENI, nici un sfant sau vreo sfanta nu ne poate da ajutor sau protectie. In Psalmul 121 spune David atat de frumos:
Imi ridic ochii spre munţi… De unde-mi va veni ajutorul
  Ajutorul îmi vine de la Domnul, care a făcut cerurile şi pământul.
El stia ca nimeni nu-i va vine in ajutor:
Nu Te depărta de mine, căci s-apropie necazul şi nimeni nu-mi vine în ajutor.(Ps.22:11)
Cu aceste cuvinte atat de clare, suntem lamuriti in fata Cui trebuie sa ne plecam si Cui trebuie sa-I aducem inchinarea noastra.
 
Dar pericolul este mult mai mare pentru multi dintre noi, si aici ma refer doar la crestinii care au devenit inchinatori la idoli si poate fara sa isi dea seama. Poate ne miram cand auzim acest lucru, insa daca stam si studiem atent ce inseamna idolatria....cred ca ar trebui sa ne cercetam mai mult si sa ne pocaim, ca altfel ramanem doar cu cercetarea.
Biblia spune, ”Sa nu-ti faci chip cioplit” !
Bineinteles ca ne fuge gandul imediat la tot felul de icoane sau alte amulete in fata carora sa ne plecam  si ne crucim. Insa idolatria nu inseamna doar atat, idolatria inseamna a ma inchina in fata oricarui lucru, a pune pret si a da valoare mai mult decat dau lui  Dumnezeu.
Si daca stau asa lucrurile...oare nu suntem noi idolatrii?
Sunt atatea lucruri care au devenit stapanul nostru sau mai bine zis am devenit noi robul lor.
Uneori ne punem pe noi insine, familia sau persoane pe care le iubim mai presus decat Dumnezeu. Poate pentru altii, munca, distractia, placerile de-o clipa sunt mai presus si au o mai mare valoare decat Dumnezeu. Oare aceste lucruri nu sunt idolatrie?
Banii, oare nu au devenit idolul zilelor de astazi?
In Isaia 44 gasim scris care este pericolul idolatriei, dar si stupiditatea ei, daca putem spune asa. Pentru ca intr-adevar oamenii devin stupizii atunci cand nu se inchina  Facatorului si Creatorului intregului univers, ci devin inchinatorii lucrurilor pe care tocmai Facatorul Le-a creat. Este ca si cum eu iti fac mancare, eu iti pun farfuria inaintea ta, iar tu multumesti farfuriei si nu mie, celei care m-am ostenit sa o pregatesc si sa ti-o asez inainte. Pai nu e stupiditate si prostie...?
Categoric DA!
 Dar de ce totusi  fac oamenii aceste lucruri stupide ?
Isaia in acelasi text ne arata si motivul:
”Ei nu pricep şi nu înţeleg, căci li s-au lipit ochii ca să nu vadă şi inima ca să nu înţeleagă.
Niciunul nu intră în sine însuşi şi n-are nici minte, nici pricepere să-şi zică.....”
 Iata motivul care duce la idolatrie.
Acelasi motiv ne impinge si atunci cand punem orice altceva, mai presus decat pe Dumnezeu!
Munca, banii, familia, orice altceva...toate sunt un dar de la Dumnezeu. Dumnezeu mi le-a dat, Lui trebuie sa-I multumesc si tot Lui trebuie sa-I cer ajutorul ca si in viitor sa ingaduie sa ma pot bucura de ceea ce mi-a daruit.
Dar ce putem face in aceasta situatie in care am ajuns si ne-am lasat captivi?
Iata ce spune Dumnezeu poporului Israel, si aceleasi lucruri ni le spune si noua astazi:
Ţine minte aceste lucruri, Iacove, şi tu, Israele, căci eşti robul Meu. Eu te-am făcut, tu eşti robul Meu, Israele, nu Mă uita!
 
Eu îţi şterg fărădelegile ca un nor şi păcatele ca o ceaţă: 
întoarce-te la Mine, căci Eu te-am răscumpărat.”
 
Un singur lucru avem de facut, sa ne intoarcem la Cel care ne-a creat si a facut toate lucrurile.
Doamne ajuta-ne !
 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu