Versetul zilei

5 februarie 2016

Biblia are raspuns si pentru nebuni!

Citeam cu cateva zile faimoasa analiza a d-nei Pippidi si nedumerirea ei cea mai mare,
 ”cum de s-au mobilizat atatia oameni, in atatea tari sa sustina familia Bodnariu?
 Cu siguranta Putin orchestreaza totul”
Bineinteles analiza nu este nici pe departe corecta si pertinenta, din contra cuvintele domniei sale sunt de-a dreptul aberante si jignitoare, iar pentru a sesiza acest lucru, nu trebuie sa fii nici jurnalist, nici mare politolog. Este indeajuns sa fii un om de rand, ca si mine si ca multi ani.
Ca sa imi spui mie d-na Pippidi ca am fost manipulata de oarecare ”forte din exterior”, mi se pare ca ai avut un vis noaptea si te-ai grabit sa-l asterni pe pagina dumitale. Ori eu iti spun d-na draga....”TREZESTE-TE” ca s-a facut dimineata si in curand rasar zori. M-am dus si am protestat in semn de solidaritate pentru aceasta familie pentru ca asa am simtit si simt in continuare. Li s-a facut o mare nedreptate si continua sa li se faca. M-am dus ca ma doare ceea ce li se intampla, m-am dus ca pentru ca si ei, ca si mine de altfel facem parte din acelasi trup, "TRUPUL LUI HRISTOS",  si ca orice madular simtim unii pentru altii. Dar ma voi opri aici si nu voi continua cu argumentele mele, deoarece am convingerea stimata doamna, ca ceea ce eu va vorbesc sunt lucruri pe care mintea dumneavoastra nu le poate intelege, cu toate studiile dumneavoastra. Sunt lucruri pe care Dumnezeu le descopera oamenilor care sunt sinceri si Il cauta pe Dumnezeu, ori dumneavoastra se pare ca nu aveti nici o tangenta cu Acest Dumnezeu Atotputernic si maret...deocamdata. Ma rog si nadajduiesc ca intr-o zi si mintea dumneavoastra "(i)luminata", sa fie intr-adevar luminata de lumina lui Hristos, si-atunci poate ca nu va veti  grabi sa faceti acuzatii gratuite"

Dar sa revin la ideea mea....
In urma editorialului scris de aceasta doamna, bineinteles si cum era de asteptat, articolul ei a starnit multe valuri si a produs reactii mari. Fiecare s-a grabit sa-i raspunda intr-un fel, unii mai dur, altii mai cu ”bun simt”, insa toti cei care au citit editorialul ei  de prost gust s-au revoltat, pentru ca a lasat un gust amar.
Faptul ca i s-a dat replica domniei sale, din nou a starnit discutii  pe diverse retele de socializare. Ca este bine sau nu...? Fiecare decide!
 Eu insa azi de dimineata am gasit un verset in cartea Proverbe si imediat mi s-a dus gandul la acest subiect.
”Nu raspunde nebunului dupa nebunia lui, ca sa nu semeni si tu cu el. Raspunde insa nebunului dupa nebunia lui, ca sa nu se creada intelept”
Am zice ca este un joc de cuvinte...”nu raspunde”...”raspunde-i”
Stim ca nebunii actioneaza - nebuneste, de-aceea cred ca acel cuvant  "nu raspunde" ne cere noua, ca si crestini sa nu raspundem la fel ca si nebunul. Sa nu ne pripim sa dam replici acide sau sa luam decizii pripite si nebunesti. Si aici nu ma refer doar la cazul ”d-nei cu pricina”, ci la toti cei care au avut de-a face cu ”nebuni”, si slava Domnului...”gradina e cam mare”.  
”Raspunde-i ...sa nu se creada intelept”, spune versetul mai departe.
Da, cred ca este nevoie de un raspuns dat si nebunului, tocmai pentru a nu se crede ”inteleptul care stie tot”
Insa aici intervine aceea intelepciune duhovniceasca de care ne vorbeste ap. Pavel in 1 Corinteni 2:13
  ” Si vorbim despre ele nu cu vorbiri invatate de la intelepciunea omeneasca ci cu vorbiri invatate de la Duhul Sfant, intrebuintand o vorbire duhovniceasca pentru lucrurile duhovnicesti”
Cred ca este foarte important sa avem aceea intelepciune de la Dumnezeu care ne invata, ca si in dialogul cu nebunii sa stim sa avem cuvinte potrivite.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu