Versetul zilei

30 septembrie 2016

Iti place sa fii mustrat?

Fiule, nu dispreţui mustrarea Domnului şi nu te mâhni de pedepsele Lui.
Căci Domnul mustră pe cine iubeşte, ca un părinte pe copilul pe care-l iubeşte.
Proverbe 3:11-12
Traim intr-o societate in care oamenii nu mai suporta sa le spui nimic. Nu mai suporta invatatura, nu mai suporta critica si asta incepand chiar de la cele mai fragede varste. Incercati sa-i dati un sfat  copilului dumneavoastra si o sa va treziti ca imediat raspunde...”las ca stiu” , si asta la o invatatura, dar sa indraznesti sa-l mustri...
Orice parinte care-si iubeste copilul si ii doreste binele va folosi si aceasta metoda.
La fel cum parintii isi mustra copilul, asa face si Dumnezeu cu noi. Placerea insa nu este de partea noastra, dar cu toate acestea Biblia spune sa nu dispretuim si nici sa nu ne mahnim.
In cartea Iov gasim urmatoarele cuvintele:
Ferice de omul pe care-l cearta Dumnezeu”
Ne plac noua mustrarile Domnului?
Ce inseamna de fapt sau in ce consta mustrarea Domnului?

Mustrarea ESTE:
- un act al disciplinei
- o metoda prin care Dumnezeu ne apropie de El
- o solutie de a creste in credinta
- un gest de iubire a lui Dumnezeu 

Mustrarea NU este neaparat plata pentru pacatul savarsit.
Mustrarea TREBUIE facuta cu duhul blandetei.

Mustrarea nu consta neaparat intr-un act vizibil de ceilalti in viata noastra. Ea poate fi sub diverse forme si poate avea efecte diferite.
Mustrarea poate fi venita prin Cuvantul din Scriptura, poate fi adusa de un frate sau o sora, poate fi o incercare in viata noastra, o boala sau un necaz, poate fi printr-un mesaj biblic rostit de pastor sau prin orice alta forma pe care Dumnezeu o doreste. Sa ne amintim de magarita lui Balaam...
O mustrare primita este dovada ca Dumnezeu ne iubeste mult.
Indemnul prorocului Osea imi arata cat de ingaduitor si de bun este Domnul:
Veniţi să ne întoarcem la Domnul! Căci El ne-a sfâşiat, dar tot El ne va vindeca; El ne-a lovit, dar tot El ne va lega rănile.
El ne-a intristat si tot El ne va da bucuria!
Asa cum poporul Israel a fost mustrat , tot asa si noi am fost si suntem mustrati de Dumnezeu, insa e trist ca omul nu prea ia aminte. Din aceasta cauza de foarte multe ori trebuie sa suportam consecintele neascultarii.
 Ziceam: „Dacă ai voi măcar să te temi de Mine şi să ţii seama de mustrare! Nu ţi-ar fi nimicită locuinţa şi n-ar veni peste tine toate pedepsele cu care te-am ameninţat.” 
Tefania 3:7

Ne mahnim si suntem suparati atunci cand suntem mustrati si trebuie sa suportam consecintele, insa toate acestea se datoreaza doar noua. In primul rand ca nu intelegem rolul mustrarii si in al doilea rand ca nu cunoastem Cuvantul.
 Inainte de toate Dumnezeu doreste sa-L cunoastem pe El.
Căci bunătate voiesc, nu jertfe, şi cunoştinţă de Dumnezeu mai mult decât arderi-de-tot!
Osea 6:6
Cuvantul este cel care ne aduce intelepciune!
Nadajduiesc ca prin cunoastrea Cuvantului devenim intelepti si acceptam, intelegem si ne corectam de tot ceea ce am gresit uneori in viata.
 Nesocotitul dispreţuieşte învăţătura tatălui său, dar cine ia seama la mustrare ajunge înţelept
Proverbele 15:5

Un comentariu:

  1. Mustrarea intelepteste omul.

    Mai bine sa te certe Domnul, ca o face cu mila.
    Asa cum a cerut ai David Domnului, sa-l certe Domnul
    Ca o face cu mila, ca orice parinte.

    Să nu abaţi inima mea spre cuvinte de vicleşug, ca să-mi dezvinovăţesc păcatele mele;
    iar cu oamenii cei care fac fărădelege nu mă voi însoţi cu aleşii lor.
    Certa-mă-va dreptul cu milă şi mă va mustra, iar untdelemnul păcătoşilor să nu ungă capul meu;
    că încă şi rugăciunea mea este împotriva vrerilor lor.
    ps.140

    Căci pe cine îl iubeşte Domnul îl ceartă, şi biciuieşte pe tot fiul pe care îl primeşte".
    Răbdaţi spre înţelepţire, Dumnezeu se poartă cu voi ca faţă de fii. Căci care este fiul pe care tatăl său nu-l pedepseşte?
    (Ep. Sf.Pavel)

    RăspundețiȘtergere