Versetul zilei

24 septembrie 2016

Hrana ta zilnica!

24 SEPTEMBRIE
1 Timotei 6.11-21
„Dar tu...!". Omul lui Dumnezeu - şi fiecare copil al lui Dumnezeu - trebuie fărăncetare aici, pe pământ, să meargă împotriva curentului. El fuge de ceea ce lumea iubeşte şi caută: banii şi lucrurile care se pot obţine cu bani (v. 10). El urmăreşte ceea ce-I place Domnului: dreptate, evlavie, credinţă, dragoste, răbdare, blândeţe (v. II). El aşteaptă arătarea Domnului, acest timp când totul va fi manifestat (v. 14).
Apostolul nu-i confundă pe cei care sunt bogaţi (v. 17) cu „cei ce vor să fie bogaţi" (v. 9). Proiectează însă asupra bunurilor din „veacul de acum" lumina eternităţii. Obiectul încrederii noastre nu îl constituie darurile, ci Acela care ni le dă (v. 17b); adevăratul câştig este evlavia; adevăratele bogăţii, faptele bune (v. 18); adevărata comoară, o temelie bună pentru viitor (v. 19). In adevăr, să ştim şi noi să distingem şi să apucăm adevărata viată"
,,Fugi...", „urmăreşte...", „luptă-te...", „apucă..." - sunt verbe pe care le-am întâlnit în lectura noastră (v. 11, 12). Versetul 20 face să se audă un ultim imperativ, deosebit de solemn: „O, Timotei, păzeşte ce ţi s-a încredinţat" (vezi şi v. 14 şi 2 Timotei 1.14)! Astfel este îndemnul final, în care îi invităm pe fiecare dintre tinerii noştri cititori să înlocuiască numele lui Timotei cu propriul lor nume.

Un comentariu:

  1. Oare nu lui Dumnezeu se va supune sufletul meu? Că de la El este mântuirea mea;
    Pentru că El este Dumnezeul meu, Mântuitorul meu şi Sprijinitorul meu; nu mă voi clătina mai mult.
    (Psalmul 61:1-2)

    Dumnezeule, Dumnezeul meu, pe Tine Te caut dis-de-dimineaţă.
    Însetat-a de Tine sufletul meu, suspinat-a după Tine trupul meu,
    (Psalmul 62:1-2)

    Dumnezeu vede sufletul curat si pe cel ce nu cauta comori.
    Iubitori de arginti nu pot simti iubirea Domnului.

    RăspundețiȘtergere