Versetul zilei

29 septembrie 2016

Hrana ta zilnica!

Din nou timpul...cel mai mare dusman al meu, m-a facut sa ratez mesajul si hrana pentru sufletul nostru.
Ieri, fiind miercuri am avut o zi mai aglomerata, vacanta a luat sfarsit, concediile au trecut, asa ca au inceput repetitiile de cor. Dupa serviciul de zi cu zi, repetitii, putine cumparaturi, etc...am ajuns epuizata seara si am ratat.
Stiind insa ca cititorii mei fideli, ma vor ierta...postez astazi si pentru ieri.
 Sufletul nostru are nevoie de hrana la fel ca si trupul.

28 SEPTEMBRIE
2 Timotei 3.1-17
Sumbrul portret moral din versetele 2-5 seamănă cu cel din Romani 1.28-32, cu această diferenţă strânsă că aici nu sunt zugrăviţi păgâni, ci oameni care-şi zic creştini. Iar ceea ce îl agravează este că forma de evlavie, ipocrizia, acoperă aceste trăsături înspăimântătoare cu o spoială înşelătoare. „Dar tu...", întrerupe din nou apostolul (v. 10, 14; 4.5). De o parte sunt aceşti oameni imorali, „întotdeauna învăţând şi neputând veni niciodată la cunoştinţa adevărului..." (v. 7); de cealaltă parte se află acest tânăr slujitor al lui Dumnezeu, hrănit încă din copilărie cu „sfintele scrieri", sub influenţa unei mame şi a unei bunici evlavioase (cap. 1.5). Ce fericiţi sunt cei care, încă de la vârstă fragedă, au fost cititori perseverenţi ai Cuvântului lui Dumnezeu! Lor, şi nouă tuturor, se adresează acest îndemn: „rămâi în cele ce ai învăţat” (v. 14).
Versetul 16 stabileşte deplina inspiraţie a tuturor Scripturilor şi, în acelaşi timp, autoritatea lor pentru a învăţa, pentru a convinge, pentru a îndrepta şi pentru a instrui în dreptate. Cuvântul lui Dumnezeu îl hrăneşte şi îl formează pe omul lui Dumnezeu. Timotei era unul dintre aceştia, în pofida tinereţii lui (v. 17; 1 Timotei 6.11). Acest titlu de om al lui Dumnezeu este încă şi mai nobil decât cel de ostaş, de lucrător sau de rob al Domnului (cap. 2.3,15,24). Dumnezeu ne arată aici cum putem deveni astfel. De asemeni, El să ne ajute să dorim să devenim astfel!



29 SEPTEMBRIE
2 Timotei 4.1-22
Chiar dacă mulţi îşi întorc urechile de la adevăr (v. 4), lucrătorul Domnului nu trebuie să lucreze în mai mică măsură, ci să vestească Cuvântul, să avertizeze, să stăruie „la timp şi nelatimp", să convingă, să mustre, să îndemne..., pe scurt să-şi împlinească deplin slujba (v. 2,5). Pavel dăduse el însuşi exemplu. Alergarea lui era încheiată. Sportivii însă ştiu că o competiţie nu este niciodată câştigată înaintea liniei de sosire. A abandona sau a te lăsa depăşit pe ultimii metri înseamnă a fi pierdut toată cursa ... cu premiul ei. Şi aceşti ultimi paşi sunt adesea cei mai dificili. Apostolul nostru drag ne dă o apreciere rapidă emoţionantă a condiţiilor finale ale luptei şi cursei sale: închisoarea, frigul şi lipsa hainelor (1 Corinteni 4.11; 2 Corinteni 11.27; aici el cere mantaua: v. 13), răutatea şi împotrivirea oamenilor (v. 14, 15), înfăţişarea lui înaintea Cezarului (Nero) în absenţa tuturor prietenilor (v. 16).
Aceştia se risipiseră. Dima chiar îl abandonase. Nu putem fi în acelaşi timp dintre cei care iubesc „veacul de acum" (v. 10) şi dintre cei care iubesc arătarea Domnului (v. 8). Iar epistola se încheie cu suprema resursă într-un timp de ruină: harul. Acesta era cuvântul de «salut» al apostolului (cap. 1.2) şi, de asemenea, este cuvântul său de «adio» (v. 22). Acest har să fie cu fiecare dintre noi!

2 comentarii:

  1. Este de apreciat faptul ca nu ai timp.
    Ceea ce inseamna ca muncesti cat pentru 100 sau mai multi oameni.
    Dumnezeu sa fie cu tine mereu.

    28 Septembrie

    Da, asa este. Odata ce L-ai cunoscut pe Dumnezeu nu-ti mai doresti altceva.
    Cat de frumos este sa-L astepti pe Domnul.
    Cat de placut si bine mirositoare este iubirea pentru Domnul, mai parfumata ca o floare.
    Simt iubirea Domnului si nu-mi trebuie mai mult.
    Iar tot ce am invatat, Domnul m-a invatat.

    "În iubire nu este frică, ci iubirea desăvârşită alungă frica, pentru că frica are cu sine pedeapsa,
    iar cel ce se teme nu este desăvârşit în iubire."
    (1 epistolă Sf. Apostol Ioan)

    "Multe ai făcut Tu, Doamne, Dumnezeul meu, minunile Tale, şi nu este cine să se asemene gândurilor Tale;"
    (Psalmul 39.7)

    Ei se încred în puterea lor şi cu mulţimea bogăţiei lor se laudă.
    Nimeni însă nu poate să scape de la moarte, nici să plătească lui Dumnezeu preţ de răscumpărare...
    (Psalmul 48.6-7)

    Adevarul il poti vedea doar daca Domnul te lasa sa-l vezi.

    "În inima mea am ascuns cuvintele Tale, ca să nu greşesc ţie.
    Binecuvântat eşti, Doamne, învaţă-mă îndreptările Tale.
    ............................................................
    În calea mărturiilor Tale m-am desfătat ca de toată bogăţia.
    La poruncile Tale voi cugeta şi voi cunoaşte căile Tale.
    La îndreptările Tale voi cugeta şi nu voi uita cuvintele Tale.
    ..............................................................
    Pentru că au şezut căpeteniile şi pe mine mă cleveteau, iar robul Tău cugeta la îndreptările Tale.
    Că mărturiile Tale sunt cugetarea mea, iar îndreptările Tale, sfatul meu.
    ..............................................................
    Adu-Ţi aminte de cuvântul Tău, către robul Tău, întru care mi-ai dat nădejde.
    Aceasta m-a mângâiat întru smerenia mea, că cuvântul Tău m-a viat.
    Cei mândri m-au batjocorit peste măsură, dar de la legea Ta nu m-am abătut.
    .......................................................................
    Învaţă-mă bunătatea, învăţătura şi cunoştinţa, că în poruncile Tale am crezut."
    (Ps.118)

    RăspundețiȘtergere
  2. 29 SEPTEMBRIE

    Tu mi-ai cercat inima, noaptea ai cercetat-o;
    cu foc m'ai lamurit, dar nu s'a aflat intru mine nedreptate.
    Ps 7:9, Ps 65:9, Ir 11:20, Ir 12:3

    Pentru ca gura mea sa nu graiasca lucruri omenesti,
    de dragul cuvintelor de pe buzele Tale eu am pazit cai aspre.
    Intareste-mi pasii intru cararile Tale
    pentru ca pasii mei sa nu sovaie.

    Pazeste-ma ca pe lumina ochiului;
    cu acoperamantul aripilor Tale acopera-ma
    Dt 32:10, Rut 2:12, Ps 35:7, Ps 62:8, Ps 90:1, Za 2:12, Mt 23:37
    de fata necredinciosilor care ma necajesc.

    Dusmanii mi-au impresurat sufletul;


    Scoala-Te, Doamne, iesi-le inainte si impiedica-i!
    Izbaveste-mi sufletul de cei necredinciosi,
    cu sabia Ta, de vrajmasii mainii Tale,

    Doamne, de cei putini care'n viata lor
    isi iau partea acestei lumi,
    cei ce din camarile Tale si-au umplut pantecele,
    si-au saturat fiii,
    iar ramasitele le-au lasat pe seama pruncilor lor.

    Iar eu intru dreptate ma voi arata fetei Tale,
    satura-ma-voi cand se va arata slava Ta.
    1Co 13:10, Ap 22:4

    RăspundețiȘtergere