Versetul zilei

26 septembrie 2016

Laudati pe Domnul!

O mare parte din cartea psalmilor este scrisa de David. De nenumarate ori David exprima prin cuvinte frumoase frumusetea si stralucirea naturii pe care Dumnezeu a creat-o. Natura intreaga, cerurile si pamantul declara maretia lui Dumnezeu.
Psalmul 19  incepe in primul verset:
 ” Cerurile spun slava lui Dumnezeu si intinderea lor vesteste lucrarea mainilor Sale”

Toate ii aduc cinste si inchinare, luna, stelele, soarele, ziua, noaptea, toate ii sunt supuse, numai omul...nu.
Nici macar falnicia stejarilor, varfurile muntilor cu crestele lor desavarsite, intinderea apelor limpezi si albastre, nu au atata mandrie cat poate avea ”sarmanul”om.

Suntem creatia lui Dumnezeu, stim sau daca nu stim, ar trebui sa stim, ca fara El nu suntem nimic, dar cu toate acestea uneori traim ca si cum,”NOI” putem totul. Uitam cat suntem de vremelnici, neputinciosi, neajutorati, uitam ca suntem dependenti de El in totalitate. Realizam doar...daca ne aduce Dumnezeu in mijlocul incercarilor, insa uneori sunt binevenite si incercarile pentru ca acestea ne apropie de Dumnezeu.
Toate ii dau lauda!
Psalmul 148 
  • Lăudaţi pe Domnul! Lăudaţi pe Domnul din înălţimea cerurilor, lăudaţi-L în locurile cele înalte!
  •  Lăudaţi-L, toţi îngerii Lui! Lăudaţi-L, toate oştirile Lui!
  • Lăudaţi-L, Soare şi Lună, Lăudaţi-L, toate stelele luminoase!
  • Lăudaţi-L, cerurile cerurilor, şi voi, ape, care sunteţi mai presus de ceruri!
  • Să laude Numele Domnului, căci El a poruncit şi au fost făcute,

  •  le-a întărit pe veci de veci; le-a dat legi şi nu le va călca, 

  • si psalmistul continua...(cititi ps.148)
Vers.6,  ”...le-a dat legi si nu le va calca”
Oare nu a dat si oamenilor legi? Pazim noi legile Lui?
Necinstirea lui Dumnezeu atrage pedeapsa!
Romani :18-20
  •  Mânia lui Dumnezeu se descoperă din cer împotriva oricărei necinstiri a lui Dumnezeu şi împotriva oricărei nelegiuiri a oamenilor, care înăbuşă adevărul în nelegiuirea lor.
  •  Fiindcă ce se poate cunoaşte despre Dumnezeu le este descoperit în ei, căci le-a fost arătat de Dumnezeu.
  •  În adevăr, însuşirile nevăzute ale Lui, puterea Lui veşnică şi dumnezeirea Lui se văd lămurit de la facerea lumii, când te uiţi cu băgare de seamă la ele în lucrurile făcute de El. Aşa că nu se pot dezvinovăţi....
Psalmul 19:12-14
  • Cine îşi cunoaşte greşelile făcute din neştiinţă? Iartă-mi greşelile pe care nu le cunosc!

  •  Păzeşte de asemenea, pe robul Tău de mândrie, ca să nu stăpânească ea peste mine! Atunci voi fi fără prihană, nevinovat de păcate mari.
  •  Primeşte cu bunăvoinţă cuvintele gurii mele şi cugetele inimii mele, Doamne, Stânca mea şi Izbăvitorul meu!

Un comentariu:

  1. Lăuda-Te-voi, Doamne, din toată inima mea, spune-voi toate minunile Tale.
    Veseli-mă-voi şi mă voi bucura de Tine; cânta-voi numele Tău, Preaînalte.
    (Ps.9-1,2)

    Şi iată, Doamne, Tu le-ai cunoscut pe toate şi pe cele din urmă şi pe cele de demult; Tu m-ai zidit şi ai pus peste mine mâna Ta.
    Minunată este ştiinţa Ta, mai presus de mine; este înaltă şi n-o pot ajunge.
    Unde mă voi duce de la Duhul Tău şi de la faţa Ta unde voi fugi?
    De mă voi sui în cer, Tu acolo eşti. De mă voi coborî în iad, de faţă eşti.
    De voi lua aripile mele de dimineaţă şi de mă voi aşeza la marginile mării
    Şi acolo mâna Ta mă va povăţui şi mă va ţine dreapta Ta.
    (Ps.138.5-10)

    Cei ce se încred în Domnul sunt ca muntele Sionului; nu se va clătina în veac cel ce locuieşte în Ierusalim.
    Munţi sunt împrejurul lui şi Domnul împrejurul poporului Său, de acum şi până în veac.
    Că nu va lăsa Domnul toiagul păcătoşilor peste soarta drepţilor, ca să nu-şi întindă drepţii întru fărădelegi mâinile lor.
    (Ps.124.1-3)

    RăspundețiȘtergere